Vrijdag 8 augustus - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nick Laan - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 augustus - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nick Laan - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 augustus

Blijf op de hoogte en volg Nick

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag bezoeken we San Francisco. Gelukkig is het niet zo koud als gisterenavond, dus die trui zal niet nodig zijn!
We lopen vanaf het centrum naar China Town. Dit is een wijk vol met Chinese winkeltjes waar allerlei spulletjes worden verkocht. Boven de winkels wonen de Chinezen en zoals gebruikelijk hangen ze de was buiten te drogen!
Vanaf China Town lopen we naar Fisherman's Wharf. Dit is een havengebied met veel winkels, restaurantjes, musea, rondvaarten en andere activiteiten. Het is er verschrikkelijk druk, het lijkt wel of alle inwoners en toeristen zich hier verzamelen. Hier is echt van alles te doen! Vanaf de kade kijken we uit over de baai met daarin het gevangenis-eiland Alcatraz. Verder zien we dat een stuk van de haven is afgezet, hier mogen geen schepen komen omdat dit het gebied is van de robben, er liggen er wel 100 te genieten in het zonnetje! We bezoeken ook nog even een museum van speelautomaten. Er staan tientallen van deze apparaten, sommigen heel oud en ze werken allemaal! Bijzonder om te zien!
We nemen de cable-car, het oude trammetje door San Francisco wat door een kabelsysteem wordt voortgetrokken door de stad, en stappen even uit bij het cable-car museum. Hier zien we de originele aandrijving die nog altijd in gebruik is.
We gaan verder met de cable-car en komen in het centrum. Volop winkels te vinden hier en Maartje neemt nog even de tijd om te gaan shoppen. Het is onze laatste dag dus dit is haar laatste kans!
Moe van al het lopen komen we uiteindelijk weer in ons hotel aan. Nog even een hapje eten en daarna snel inpakken. Morgenochtend vroeg op want we vertrekken om 06:00 al naar het vliegveld voor onze terugvlucht naar Amsterdam.
Onze vakantie zit er helaas al weer op

• 11 Augustus 2014 - 14:21

Debra:

Dat is snel gegaan. Jullie gebben wel veel gedaan, al hadden jullie waarschijnlijk nog meer willen zien in doen.
    Fijne en goede reis terug.
    X

• 11 Augustus 2014 - 14:31

Tonny:

Leuk om te lezen, terwijl jullie al thuis zijn!! een enerverende en boeiende reis geweest zo saampjes he, vader en dochter!
    Heerlijk om mee te mogen genieten via jullie reisverslagen en mooie foto's.
    Nu weer even Thuiskomen
    liefs Tonny

• 12 Augustus 2014 - 07:55

Marianne:

Hoi hoi,

Al wel terug maar toch leuk om te lezen wat jullie de laatste stad dag hebben gedaan. Maartje nog leuke dingetjes gekocht? Een mooie reis waarbij veel is gezien.
    Ook weer fijn om de geliefden thuis te zijn. Liefs Marianne