Woensdag 6 augustus - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Nick Laan - WaarBenJij.nu Woensdag 6 augustus - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Nick Laan - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 augustus

Blijf op de hoogte en volg Nick

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag een rustige start gemaakt. Maartje is wakker geworden met hoofdpijn dus zijn we eerst een Farmacy gaan opzoeken. Het is niet normaal hoeveel pillen en poedertjes hier te krijgen zijn en het is ook nog een drive-trough geval. Alsof het de McDrive is!
Gelukkig hadden ze in die verzameling ook pillen tegen de hoofdpijn. Na nog een uurtje slapen in de auto was het weer gezakt.
Tijd voor koffie dus! Snel een Starbucks opgezocht en daar een lekkere bak gehaald met een taartje erbij. Je moet jezelf af en toe even verwennen!
Eind van de ochtend zijn we aangekomen in Yosemite Park, samen met ongeveer 100.000 andere bezoekers. In de file het park in waar we uiteindelijk toch een parkeerplaats wisten te bemachtigen. We zijn te voet op weg gegaan naar DE waterval in het park: Yosemite Falls. Helaas door de droogte viel er geen druppel water meer naar beneden. Bij een andere waterval in de buurt wel maar we verdenken de Amerikanen er van dat ze hier emmers water aan het gooien waren...
Onderweg hebben we wel wat wilde dieren aangetroffen: herten en chickaree (een kruising tussen een eekhoorn en een rat?). Ze zij. Zo wild dat ze uit je hand komen eten!
Na deze avonturen zijn we, in de file, het park weer uit gereden om ons hotel op te zoeken. Dit is in het gezellige dorp Mariposa. Leuk met winkeltjes en restaurantjes. We hebben dus wat geshopt en wat gegeten.

Morgen gaan we via Sacramento naar San Francisco. Dat is alweer de laatste stad die we bezoeken.

Tot morgen,
Maartje en Nick

• 07 Augustus 2014 - 06:10

Diny:

Hopen dat die pillen ook werken, beterschap en geniet van de rustdag, ook belangrijk.

• 07 Augustus 2014 - 07:22

Dèbra:

Je kunt dus inkopen doen voor n eigen apotheek.
    Mooi he, hoe groot daar alles eigenlijk is en dan bedoel ik zoals die drive through etc etc. Alles is zo groots opgezet.

Mooie foto's.
    Geniet nog verder.

Liefs.

• 07 Augustus 2014 - 09:37

Veronique:

Wat heerlijk zo samen op pad en wat voor een reis.

• 07 Augustus 2014 - 10:00

Tonny:

Hoop dat het goed blijft gaan met je koppie, Maartje. het zijn me ook een indrukken he meis!
    Alhoewel ik op de eerste foto dacht dat ze op de Veluwe genomen waren. Maar nee, de grote rotspartijen bracht me toch weer in een ander werelddeel. wat een imponerende rotsen zeg.
    Heerlijk jullie verhaal te lezen over de watervallen en emmers water gooien. Ik zie het meteen voor me.
    Zijn die "ratten" zo gedomesticeerd dat ze chips eten?? Hoe wild kan je zijn he.
    Met het shoppen er bij is het toch weer een enerverende dag geworden. Op naar de volgende!!
    Veel plezier samen

• 07 Augustus 2014 - 10:22

Irene:

Wat naar die hoofdpijn voor Maartje. Maar even rustig aan doen vandaag.
    Ik zie helemaal voor me hoe die Amerikanen met emmer water staan te gooien, ha ha. Het doet me denken aan dat gebeuren in Australië waar iedereen dacht dat er honderden pinquins waren tot Nick zei dat die beesten in een rioolbuis steeds weer teruggestuurd werden! Oh oh wat waren al die Japanners teleurgesteld! Kom nog steeds niet meer bij van het lachen!
    Lieve mensen,veel plezier deze laatste dagen van jullie geweldige trip!

• 07 Augustus 2014 - 10:42

Marianne:

Hoi hoi vakantiegangers, wat naar Maartje maar gelukkig was het weer weggetrokken na de pillen. Wat een raar gezicht denk ik als de waterval helemaal droog staat. Irene jullie maken ook echt gekke dingen mee. Morgen heerlijk liedje meezingen met Middle of the Road Sacramento a wonderfull Town sing sing singer ding. Nog heel veel plezier met elkaar doei