Zondag 3 augustus - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Nick Laan - WaarBenJij.nu Zondag 3 augustus - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Nick Laan - WaarBenJij.nu

Zondag 3 augustus

Blijf op de hoogte en volg Nick

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Lekker uitgeslapen gaan we op stap. Vandaag bezoeken we de Hoover dam. Het regent als we vertrekken maar na een lekker Amerikaans ontbijt met eieren en spek (sorry Jaap!) klaart de lucht snel weer op.
Hoover dam is geweldig om te zien. Een enorm hoge wand met een ingebouwde centrale voor het opwekken van elektriciteit. Natuurlijk doen we een tour door de ingewanden van de dam.
We merken dat het gebied rondom Las Vegas en Hoover dam in de woestijn ligt. De temperatuur in de zon loopt snel op naar 35 graden en hoger.
Eind van de middag zijn we terug in Las Vegas. Vanavond gaan we nog een uitgebreide ronde ober de strip doen om alle shows te bekijken. Gokken hebben we niets mee dus dat gaan we niet doen. Wel even kijken bij al die gokkers natuurlijk!
Na een korte powernap zijn we op weg gegaan naar de strip van Las Vegas. Dat is gelukkig niet zo erg ver, kwestie van de straat oversteken. De temperatuur is prima (zo'n 30 graden). Eerst even een hapje gegeten want anders is het natuurlijk geen doen voor een toerist.
Eerst bij het Bellagio gekeken naar de waterfontein show. Geweldig! Dan door naar de vulkaanuitbarsting maar wel via alle gokhallen die we onderweg tegenkomen zodat we die bejaarden kunnen zien die hun pensioen zitten te vergooien. Tijdens de vulkaanuitbarsting begint het te regenen, geen vulkaan as maar echte regen. Na afloop van die show regende het zo hard dat we moesten gaan schuilen.
Helaas heeft het de hele verdere avond geregend en zijn we uiteindelijk nat tot op onze onderbroeken weer bij ons hotel aangekomen. Een nachtmutsje bij de bar drinken zat er dus ook niet meer in voor twee verzopen katten. Gewoon lekker gaan slapen dus!

Tot morgen!
Maartje en Nick

• 04 Augustus 2014 - 07:09

Dèbra :

Wat een indrukken, zeg. Jullie zien iig veel..!! Leuk om te lezen, hoor.
    Geniet lekker.
    X

• 04 Augustus 2014 - 07:37

Irene:

Lekker slapen na zo'n zware dag van gisteren! En de Hoover dam, zo indrukwekkend, dat mensenhanden dat gemaakt hebben! In een tijd dat er nog niet overal machines voor waren. En die hoogte van die dam, geweldig!
    En savonds naar de Strip. Vreselijk lachen om al die shows. En natuurlijk de fonteinen bij het Belaggio hotel, denk meteen aan Ocean Eleven, ha ha
    Lekker genieten samen!
    En kijken naar al die pensionada's die daar hun pensioen zitten te vergokken! Wat een belevenis!
    Nu op naar China Lake, is daar volgens het weerbericht 40 graden, dus denk aan water!
    Dikke knuf voor allebei, Irene

• 04 Augustus 2014 - 15:08

Tonny:

Dat belooft weer een boeiende dag te worden!! en lekker warm. Uit welke tijd stamt de Hooverdam??
    Wat is een mens dan toch ook tot mooie dingen in staat, als ik het zo uit het verhaal van Irene op mag maken.
    Lieve mensen, geniet van een veelzijdig Amerika.

• 04 Augustus 2014 - 19:19

Diny:

Zo zonder foto's is het toch ook al spannend en bijzonder. Nu moet ik het er zelf bij bedenken en het lijkt me prachtig. Samen is het gezellig en voortaan genoeg water mee nemen met die hitte. Geniet samen van zoveel mooie dingen bekijken en lekker eten.

• 04 Augustus 2014 - 21:43

Marianne:

Dag lieve mensen,

Ik ben toch ook erg benieuwd naar de foto's maar het lezen van jullie verslagen en wat jullie ook Irene herbeleefd is echt geweldig. Nog heel veel plezier allebei.

• 05 Augustus 2014 - 05:38

Maartje:

De hoover dam is zo'n 50 jaar oud en is in 5 jaar gebouwd :)